Mire figyeljünk, ha ingatlant szeretnénk eladni vagy venni !?

Ingatlan Ügyvivő

Ingatlan Ügyvivő

Kilencedik alapelv: - Hibák, amiket NE kövessünk el tulajdonosként ingatlan eladáskor!

2019. július 24. - Benedek Róbert

A kilencedik alapelvet úgy is fogalmazhatnák: mennyibe kerül, ha nem figyelünk oda aprónak tűnő részletekre!? A pontos összeget nem tudjuk előre megmondani, de abban biztosak lehetünk, hogy ez bizony a mi pénzünkbe kerül.

sales_mistakes.jpeg

Az ingatlanon belül rengeteg olyan tényező van, amelyek meghatározóak abból a szempontból, hogy a vevőjelölt otthonosan érzi-e magát a lakásunkban. Rajtunk is múlik, hogy el tudja-e képzelni magát benne. Sokszor az apró részletekben van elrejtve, hogy egy ingatlant miért vesz meg egy vásárló illetve, hogy mi megkapjuk-e az általunk megálmodott árat. Nézzük végig tehát és gondolkodjunk el rajta, mi mindent tehetünk még!

A legalapvetőbb hiba, amit a tulajdonosok elkövethetnek, ha fotó nélkül vagy rossz minőségű fotóval jelentetik meg a hirdetést, esetleg a fotókon inkább a berendezések láthatóak, de nem látjuk magát a lakást. Ha nincs alaprajz, a vevőnk nem tud tájékozódni az pedig nekünk sem jó. A nem pontos, nem tényszerű vagy hiányos leírás szintén javítandó.

Egy korábbi befejezetlen felújításból máig látszó javításra szoruló falfelület, repedések a falakon, egy hiányzó festés a bejárati ajtó csere után nem kelt jó benyomást, főleg akkor nem, ha egyébként szép és rendezett ingatlanunk van.

A fürdőszobában hiányzó 1-2 csempe egy korábbi javításból nagyobb diszharmóniát kelt a vevőkben, mint gondolnánk. Fürdőszobai vízköves csempe, fürdőszobai régi foltos beázás nyomok a plafonon nagyon sokat rontanak az összképen, pedig kevés ráfordítással ez is orvosolható.
Nekünk ez nem feltűnő, mert úgy természetes, ahogyan azt már megszoktuk. Az új vendégeink azonban a hiányosságokra biztosan fognak emlékezni.

Természetesen van, hogy teljesen felújítandó egy ingatlan vagy lehet eldöntöttük, hogy a jelenlegi állapotában hagyjuk a lakást.

Ha egy ingatlanban itt-ott még javítgatni kell, még akkor is, ha korábban fel lett újítva, a vevőink fogják látni és távozás után az is bennük lesz, amit még „meg kell csinálni”.

A rossz fényviszonyok között mutatott lakás, az elsötétített szobák vagy a sötét színűre festett falak szűkítik az esetleg amúgy sem jó fényviszonyú lakás tér-érzetét. Ide sorolható, ha nem tiszták ablakok, a vevő ki fog nézni rajta és kérdés, hogy mit lát a kilátást leszámítva!?

A túlzsúfolt előszoba, túlzsúfolt vagy nem tiszta konyha, ételmaradék a konyhában látható helyen vagy főzés közben mutatott ingatlan nem kelt pozitív benyomást még akkor sem, ha ezek életszerű dolgok. Fürdőszobát és konyhát tegyük katonás rendbe a mutatásra!

A lakás ízléses berendezése nagyon fontos elem, sokat segít a vevőknek, ha megfelelően van felszerelve és berendezve. Legyen egy kellemes és harmonikus összeállítás, ami nekünk is tetszik. Tegyünk egy rövid sétát pl. az IKEA-ban, rengeteg ötletet kapunk.

Ami még negatívum sajnos, ha bérlő van az ingatlanban és úgy próbáljuk értékesíteni. Egy bérlő nem lesz érdekelt abban, hogy az általa lakott ingatlant eladják, tehát hátráltatja majd az eladást és lehet nem is lakja olyan rendezetten, ahogy mi laknánk a saját lakásunk. Nem utolsó szempont egy vásárlásra kész vevőnek, hogy mikor veheti át az ingatlant, főleg ha készpénzes.

Nagyon fontos és nem tudatosított elem, ha kutyás ingatlanunk van. A potenciális vevőnk figyelme arra a 15-20 percre, amíg a lakásunkban tartózkodik, összpontosuljon arra, amiért a találkozó létrejött. Egy házi kedvenc általában felugrál, az érdeklődőt zavarja, netalán el kell zárni a kisszobába, de ott sem marad csendben. Nem lehet a kutyánk a figyelem középpontjában akkor, amikor a legnagyobb vagyontárgyunkat értékesítjük!

Ha mondjuk rossz napja volt egy tulajdonosnak és emiatt éppen barátságtalan, vagy barátságtalan az ingatlanközvetítő, úgy elronthat még egy egyébként más paramétereiben mindenkinek megfelelő adásvételt is.

Ha a tulajdonoson a potenciális vevő azt látja, hogy már unja a sok érdeklődőt, illetve a hosszú és eredménytelen eladást, ebből azt a következtetést szűri le, hogy a tulajdonos nem tudja eladni az ingatlant, és hogy nem ér annyit amennyiért meg van hirdetve!
Talán meg akarhatja így is venni, csak nagyobb lesz benne az alku.
Másik oldalon viszont a túlzott reklám sem tesz jót, főleg akkor nem, ha az állapot és az elhangzottak között szembetűnő kontraszt van.

Tegyünk hát róla, hogy a potenciális vevő is akarja a legmagasabb árat megfizetni. Jobb érzés büszkén mutatni, hogy ez az én ingatlanom, nem!?

Benedek Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlankozvetites.blog.hu/api/trackback/id/tr4614977958
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása