Ebben a részben egy alapvetéssel indítsunk, amihez a teljes 20 alapelv sorozatban tartjuk magunkat, mégpedig hogy a hirdetéseinknél ragaszkodunk a legjobb minőséghez! Mivel a lehető legmagasabb vételárat akarjuk az ingatlanunk eladása során megkapni (bérbeadásnál ugyancsak érvényes), így a lakáshirdetéseket nagyon jó minőségben kell megjelentetni, ami pedig azt jelenti, hogy valamennyi pénzt kell itt befektetnünk! A hirdetéseink minősége haladja meg az átlagot, nem szürkülhetünk bele a többi kínálatba, persze csak akkor, ha az átlagon felüli eredményre pályázunk. Ha úgy érezzük, hogy nem tudjuk ezt a plusz minőséget előállítani mi magunk, kérjünk ebben segítséget!
Egy alaprajz és fotó nélküli, röviden szövegezett hirdetésnek meglesz az első következménye az eladásra nézve: a jó és valós vevőink, akikre egyébként számítanánk, nem látják a számukra kedvező ingatlant, viszont a hozzáértő befektetők és az ingatlan spekulánsok meg fognak találni a piaci ár alatti vétel reményében. Ők tudni fogják a hirdetés fél mondataiból is, hogy itt bizony akad keresnivalójuk! Eladni el fogjuk tudni mindkét esetben és vagy megspóroltunk 10-15 ezer forintot, vagy pedig adunk a minőségre, jól hirdetjük az ingatlant és behozzuk a számunkra megfelelő vásárlót. Mindkét esetben nekünk lesz igazunk, a különbség „mindössze” abban a néhány millió forintban lesz, ami majd ott van vagy hiányzik majd a végső elszámolásnál! Korábban beszéltünk az ingatlanunk beárazásáról, ha jók a számításaink vagy kapunk megfelelő segítséget, nagy meglepetés nem érhet bennünket az eladási ár tekintetében.
Ezektől a gondolatoktól indulva elkezdjük a hirdetések formáit kihasználni. Online ingatlan hirdetési felület Magyarországon sok létezik, ezek közül az ingatlan szakma körülbelül 50-60 portált ismer. Ha mi magunk hirdetünk, jól tesszük, ha 3-4 hirdetési felületre fel tudjuk tenni az ingatlant. Ne elégedjünk meg egy hirdetési felülettel, mert így kizárjuk azokat a jelentkezőket, akik más oldalakon keresnek (vidéken más oldalak népszerűek, illetve célközönség és korosztály szempontjából is van eltérés, hogy ki milyen oldalakat preferál!). Amennyiben szeretnénk megjelentetni minden lehetséges oldalon az ingatlant, ebben külön segítséget tudok nyújtani.
Az előző részben beszéltünk az ingatlan felkészítéséről. Ha rendet tettünk jöhet a fotózás egy szép napos időszakban nagy látószögű objektívvel jó minőségű fotókat lehet készíteni. A fotóhoz társul majd a méretarányos alaprajzunk is!
Amivel még foglalkozunk itt, az a hirdetés szövege, amely legyen tárgyilagos, tartalmazzon konkrét tényszerű adatokat, műszaki tartalom és esztétikai paraméterek hangsúlyosan fontosak, legyen benne az ingatlan fekvése, környezete, az épületről pár szó, a parkolási lehetőségek, tároló. A túlzott szubjektív leírás, hogy mi magunk mit gondolunk a lakásunkról, vagy amit a fotó megcáfol nem vezet eredményre, inkább ellapoznak a komoly szándékúak. Ha felújítandó az ingatlan, írjuk oda, hogy teljes felújítást igényel, ne a helyszínen szembesüljön a vevő azzal, hogy megpróbáltuk jobb színben feltüntetni az ingatlant.
További lehetőségünk a közösségi oldalakon való megjelenés, itt egyszerűen a feladott hirdetést posztoljuk ki.
Nyomtatott formátumú promóció is lehetséges, a társasházunkban kitehetünk a faliújságra hirdetést, vidéki városokban, településeken a nyomtatott sajtó is egy lehetőségünk.
Frekventált helyen az erkélyre vagy az ablakba is kitehetünk egy eladó táblát.
Élő szóban tudjuk még az ingatlant propagálni, pl. a közös képviselőnél vagy a környéken élők sok esetben potenciálisan vásárlóink lehetnek.
Összefoglalva, a hirdetésünket is már úgy érdemes kezelnünk, mintha egy konkrét vevővel állnánk szemben. Adjunk a minőségre, mert az bennünket is minősít még mielőtt a vevő belépne a bejárati ajtónkon.
Benedek Róbert